יום שני, 12 בספטמבר 2022

מלחמות הקנאביס 2

 אז איפה היינו?
כמעט חצי שנה אחרי קבלת הרשיון אני נדרשת לחדש אותו ולא יודעת איך לעשות את זה בלי שיפשטו לי את העור.

אחת מתופעות הלוואי של הרשיון שלי, זה שהכרתי לגמל מינונים שהוא לא רגיל להשתמש בהם, שבהם אחוז הTHC (החומר הפסיכואקטיבי) נמוך משמעותית והCBD שעובד על כאבים ועוזר להרגע, גבוה יחסית למה שלקח עד היום.
הכרתי לו גם את השימוש בשמן, עד אז לא ניסה.
וזה לא מפתיע. הוא התחיל להשתמש בקנאביס לפני יותר מעשר שנים, אחרי שחלה בסרטן, ומאז התחום השתנה מאד. אבל עד לא מזמן הוא היה באסדרה הישנה ולא ידע. ואולי סתם לא האמין שזה יכול לעזור לו.
אבל אחרי שניסה, שינה חלק מהרשיון שלו והחל למשוך חלק מהמרשם עם זנים שלא הכיר ולא חשב לנסות בעבר.

בנתיים התקרב קו הגבול של חצי השנה.
פניתי שוב למרפאת קנאביס של מכון מור במחשבה שעכשיו, כשזה רק חידוש רשיון, יהיה לי קל יותר. הם מבחינתם אמרו, הכל סבבה, אבל אנחנו רוצים מכתב המלצה מרופא מומחה על מנת שנוכל לחדש לך.
הראומטולוגית המטפלת, ענתה למייל שכתבתי לה ואמרה שאני צריכה לזכור שהיא לא תומכת, אבל היא מוכנה לכתוב שהיא לא מתנגדת, ושאקבע תור טלפוני כי לתור פרונטלי אין לה תורים בזמן הקרוב.
ניסיתי גם לפנות לרופא שנתן את הרשיון בבקשה שרק יתן המלצה כתובה, אבל הוא לא היה מוכן כנראה לוותר על הכסף והודיע לי שהמלצות הוא לא נותן.

ואז באורח פלא גיליתי שחברה שלי עובדת עם רופא משפחה שיש לו אישור לתת רשיונות קנאביס. שאלתי אותה אם תוכל להתייעץ איתו עבורי ולשאול איך הוא ממליץ לי להתקדם בנושא.
אחרי מספר ימים היא שלחה לי הודעה שהוא מבקש שאתקשר אליו , וצירפה יום ושעה עדיפים עליו.
התקשרתי והוא שוחח איתי והבין את הסיפור כולו. יכולתי לשמוע את הכעס שלו על חוסר ההוגנות ומסחטת הכספים שלתוכה נפלתי. הוא נכנס לתיק שלי, אסף את הפרטים שהיה צריך ואמר לי שמחר העניין יטופל. ולא הוא לא היה מוכן שאשלם, ביקש שרק אשמור את זה לעצמי, כי הוא עובד בשיתוף עם חברה שמורשית להנפיק רשיונות, אבל בכל מקרה, גם בעתיד זה לא יעלה יותר מ270 ש"ח ושמרגיז אותו מה עושים לאנשים שזקוקים לטיפול הזה.
למחרת קיבלתי ממנו את הרשיון החדש, עם השינויים שעליהם דיברו.
אז עכשיו יש לי רשיון לשנה.

בזמן שעבר מאז שקיבלתי רשיון הצטרפתי לכמה וכמה פורומים של משתמשי קנאביס, וואללה, אני יכולה להבין את המתנגדים לשימוש ברשיון בכלל וללגליזציה בפרט.
השפה שבה משתמשים חלק מהמשתמשים, היא שפה של ...צרכני סמים. וקשה לי עם זה. 
אפשר להבין למה מי שקורא כאלה דברים יכול להבין שמדובר על סטלנים שמחפשים לקנות בזול (כי למרות העלות הפסיכית, זה עדיין זול יותר מאשר בטלגראס, כן כן , גם את זה למדתי שם).והנטיה להאמין שאלה המשתמשים כולם פוגעת בכל מי שנזקק לזה רפואית ולא לצורכי הנאה.
כמו כן גיליתי שהרפורמה החדשה העבירה את המכירות כולן לבתי מרקחת, שהם המרוויחים העיקריים, כספית, ועל ידי כך אין למשתמשים הדרכה או מעקב רפואי וחלק עצום מהם נופלים בין הכסאות.

ציבור צרכני הקנאביס, בעיקר הותיקים שזוכרים ששילמו עד 370 שקלים בחודש ועכשיו משלמים לפעמים גם יותר מאלף, ובנוסף השתמשו בצמח נקי עם מינימום התערבות, ועכשיו נאלצים לצרוך צמחים שעברו ריסוס והקרנה, כועסים מאד ומנסים בכל כוחם להלחם על מנת לשפר את איכות הצמחים ואת המחיר שעבור חלק מהם הוא בלתי אפשרי.
יש לא מעט מקבלי קצבת נכות שנעזרים בקנאביס ואין להם מספיק כסף פשוט.
אבל להחלם בהון ושלטון, זו מלחמה ארוכה ומייגעת מאד.

אז כל זה שווה לי?
בסופו של דבר כן. אולי יום אחד אמצא זן שיקל לי על הכאבים יותר ויהיה אפילו יותר טוב, אבל גם בלי זה, קשה לי לוותר על שינה טובה יותר ופחות כאבי בטן...

בתמונה- מנחם, שלא לומר זאב נחמה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה