יום שבת, 21 בנובמבר 2020

יש כותרת

איפשהו בתחילת 2018 התחילה להציק לי הבטן, זה היה מלווה בתשישות קשה, והיו ימים שבקושי הצלחתי לעשות משהו.
אחר כך זה השתפר והחמיר שוב, נבדקתי אצל מספר רופאים מתחומים שונים, ראומטולוג, גסטרואנטרולוג, מומחית זיהומים, רופאת משפחה. ועשיתי בדיקות רבות כולל CT בטן, קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה, בדיקות דם, בדיקות צואה, אולטראסאונד ומה לא. לא מצאו שום דבר שמצדיק את ההרגשה המחורבנת.
אבל איכות החיים שלי התדרדרה פלאים. 
בעיקר אחרי ימי עבודה ארוכים בקלבו"ש ששם העבודה היא פיזית יותר, אני חוזרת הביתה מפורקת וכל הגוף כואב לי, ואני גמורה מעייפות כאילו עסקתי בעבודה פרך. אבל גם בימים רגילים. ובשבתות, כשאני לא חייבת, ממש קשה לי להתאמץ ולהכריח את עצמי לצאת מהמיטה.

באיזשהו שלב עלתה האבחנה של פיברומיאלגיה, ביני לביני, אבל קיויתי שלא מדובר בזה, אלא במשהו שאשכרה אפשר לטפל בו. פיברומיאלגיה תמיד נשמעה לי כמו מחלת פח אשפה, כל מה שלא יודעים מה הגורם לו, זוכה לכותרת הלא מחמיאה של המחלה, או תסמונת הזו.

הקושי שלי בעבודה הלך וגבר בחודשים האחרונים ברמה כזו שאמרתי לאחראית בקלבו"ש שאני לא יכולה להמשיך לעשות את סוג העבודה שאני עושה, ושהיא צריכה למצוא לי עבודה אחרת, או לשחרר אותי שאלך למקום אחר.
היא לא כל כך רצתה לשחרר אותי, כי היא אוהבת מאד את העבודה שאני עושה. 
וכך, בלית ברירה, הלכתי לדבר עם המנהלת שמעליה. הסברתי לה שאני לא יכולה יותר לעשות את העבודה הזו ושאני מבקשת העברה.

שתי המנהלות קבעו בינהן פגישה שבה שוחחו על האפשרויות. האחראית לא ממש הטריחה את עצמה לבוא להגיד לי מה סוכם בשיחה, כך שהייתי צריכה לרדוף אחריה. ולאחר שתפסתי אותה לשיחה, אמרה לי שהדברים ישתנו בינואר.
שבנתיים תכנס מישהי חדשה לעבודה ושיקח קצת זמן להכשיר אותה, אבל היא תחליף אותי.
אני חוששת שזה יקח עוד זמן ושבנתיים אני אמשיך לסבול בעבודה. וכשאני אומרת לסבול, אני מתכוונת לזה שאני נאלצת לקחת כדורים נגד כאבים כדי לשרוד את היום וגם הם לא עוזרים במיוחד.

יום אחרי השיחה איתה, הגיע התור שקבעתי לפני חודשיים כבר למרפאה ראומטולוגית בבית חולים, החלטתי הפעם ללכת לרופא שלא באופן פרטי. לא ראיתי שהתקדמתי לאן שהוא עם האבחון והטיפול דרך הרופאים הפרטיים שהיתי אצלם בגלגול הקודם.
הרופאה ישבה איתי קרוב לשעה, ואחרי שיחה, קריאת המסמכים שהבאתי לה והתבוננות בצילומי רנטגן וCT במחשב, אמרה שהיא מאמינה שאני סובלת מהתחלה של פיברומיאלגיה עקב כאבים כרונים שאני סובלת מהם שנים מהגב.
מה עשו לך שם? היא שאלה, איך מישהו חשב שאפשר להשתקם ולתפקד אחרי מה שעשו לך בעמוד השדרה?
זה היה לפני כמעט ארבעים ארבעים שנה,(למעשה 34) אמרתי לה. זה מה שידעו לעשות...

אז יש לי פיברומיאלגיה.
נו יופי, מחלה פח.
אז אני אמשיך לעשות מה שאני עושה ממילא, להקפיד על פעילות גופנית אירובית גם כשאני כמעט בוכה מתשישות או כאבים. אנסה להשיג רשיון לקנאביס רפואי שיעזור לי לשינה, לפחות. נראה לי שהוא יותר טוב מכדורי השינה שהיא הציעה לי.

למעשה אני מנסה קנאביס כבר כמה שבועות ואני ישנה טוב יותר, ומה שחשוב יותר, הבטן שלי במצב הכי טוב שהיתה בשלוש שנים האחרונות. 

וחוץ מזה אני מתכננת נסיעה קצרה לאילת עם הגמל, לברוח מהכל לפני שהבת הקטנה עוברת (עוד ) ניתוח ברגל האומללה שלה. אחרי הניתוח תהיה תקופה לא פשוטה ומאתגרת, אז רגע לנשום אויר לפני כן, ואחר כך, מה שיגיע, נתמודד איתו.

חתיכת שמיים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה