יום ראשון, 9 בפברואר 2020

ארוחת ערב חגיגית

אחרי 17 שנים החלטנו לעשות הסכם חיים משותפים, אמרה לי כוח הצלה.
היא סיפרה שבהתחלה חששה מהמחויבות וההשלכות, אחרי הכל, תחת כנפיו אינו איש בריא בכלל, ובאופן כללי, אחרי 17 שנים להחליט החלטה כזו, זה לא פשוט.
המנוע להחלטה היתה התובנה שכספי הפנסיה של כל אחד מהם יכולים להיות מועברים רק לבן/בת זוג ואם לא יהיה להם הסדר כזה, למרות שהם חולקים את חייהם כל כך הרבה שנים יחד, הכסף, ילך לאיבוד, במקום להיטיב עם מי שנשאר.

הם חתמו על ההסכם אצל עורכת דין ששניהם מכירים ואז התחילה ההתרגשות לפעפע. 
בטח, אמרתי לה, זה כמו להחליט על חתונה ולהצהיר בינכם לבין עצמכם על המחויבות ההדדית. בטח שהתרגשת, זה מרגש מאד. לא חיבקתי אותה, כי היינו באמצע הליכה, מתנשפות ומעט מזיעות.
היא סיפרה שהביאה שמפניה לעבודה וחגגה שם עם העובדים שמכירים אותה ואותו.
רציתי להציע לה לעשות משהו קטן עבור החברים, אבל אני מכירה אותה, היא תחשוב שזה רעיון מצוין , אבל לא תביא אותו לידי ביצוע.

באחת השבתות הגשומות והיפות של סוף חודש דצמבר הגמל בא לקחת אותי ונסענו לראות את הזרימה במפל סער, טיילנו והתפעלנו מהמפל שזרם בעוצמה מדהימה, קנינו זיתים ולבנה במחיר מופקע, ומבלי להתמקח, ונהנינו יחד.
אחר כך המשכנו למַסְעָדֶה, לחנות דברי מאפה דרוזים שהגמל מכיר, שתינו תה נענע חם ואכלנו כנאפה מתוקה לפני שנתחיל לחזור הביתה.
כשיצאנו בדרך חזרה, הדרך היתה ערפילית. מסך לבן שירד וניתק אותנו מהעולם. זה אולי מסוכן, אבל לערפל יש קסם מיוחד ואנחנו נהנינו ממנו. יש לו דרך להפוך את הרכב, על נוסעיו לבודד ומבודד ואינטימי מאד. הרגשנו לבד בעולם וזו היתה הרגשה נפלאה.

כשירדנו קצת נמוך יותר והערפל התפוגג סיפרתי לגמל על הסכם החיים המשותפים של כוח הצלה ותחת כנפיו.
הגמל התרגש לשמוע ושאל אם כוח הצלה מתכוונת לעשות משהו, ארוחה לחברים או איזה אירוע אחר לחגוג את זה.
אמרתי לו שהיא לא אחת שתרים אירוע כזה.
אז אולי את תעשי ארוחת ערב בשבילה? הוא הציע. נחגוג איתם ביחד בארוחת ערב, ככה בקטנה.
רעיון מעולה, אמרתי. אני אברר אתם אם הם מעונינים ואארגן את כל השאר.
הייתי מופתעת מהיזמה שלו, ומההתרגשות וההשתתפות בשמחתם. אני יודעת שהוא מחבב אותם מאד ובכל זאת, הם חברים שלי.
אבל אני, כשנותנים לי מתנה, אני לוקחת.

למותר לציין שהם היו יותר ממעוניינים, הם ממש התרגשו מההצעה ושמחו עליה מאד.
ואמנם זה לקח יותר מחודש עד שהצלחתי למצוא מועד מתאים, אבל בשישי האחרון נפגשנו ארבעתנו לארוחת ערב לחגוג את הסכם החיים המשותפים שלהם. 

כמובן שאני הכנתי את האוכל ולא רציתי שום עזרה (מה זה לבשל לארבעה אנשים במקום ל9-10 הרגילים?)
הכנתי מרק עגבניות, צלי כתף בקר בדבש וחרדל, ספרינג רולס במילוי ירקות מוקפצים לכוח הצלה הטבעונית, פריקי עם קינואה ואגוזים, תפוחי אדמה בתנור, כרובית בתנור, סלט חצילים בטחינה, סלט כרוב עם שומשום, סלט עגבניות שרי.
הגמל התעקש והביא סלט ירקות ענק ומקסים שאחותו הכינה בשבילו, וכוח הצלה הביאה עוגה טבעונית ויין.
גם תחת כנפיו וגם הגמל רצו להשתתף בעלות הארוחה, ואני זיכיתי אותם בתמורה בתגובה לא מילולית שכרוכה בשימוש באחת מאצבעות היד.

האוירה היתה מקסימה, זורמת ומלאת שמחה.
הרמנו כוסית ועוד אחת ועוד ותחת כנפיו סיפר את סיפור ההיכרות שלו עם כוח הצלה. ומשם השיחה התפצלה להמוני נושאים ותתי נושאים. 
אני ערכתי והגשתי, מילאתי את הכלים והוספתי מילאתי את מה שחסר או נגמר.
אחר כך פיניתי את השולחן ושטפתי כלים בזריזות. ובכל הזמן הזה שבו הייתי עסוקה בדברים שמסביב, הגמל לקח על עצמו את האירוח ושמעתי אותו מדבר ומספר ומשתף, יותר ממה ששמעתי אותו באירועים חברתיים אי פעם.
(כוח הצלה התגנבה אלי ולחשה לי באוזן - הוא נראה כל כך שמח!)

ולא רק הוא.
גם הם וגם אני.
זו היתה ארוחת ערב כיפית ונהדרת. שמזכירה למה חברים זה דבר כל כך שווה.

בסופ"ש הבא, הגמל ואני נוסעים לאילת, קצת לברוח מהכל וקצת לצלול. בתקווה שלא נקפא.
הגמל מתרגש, הוא מכין לי הפתעה, הוא הזמין מקום במלון אחר מהרגיל שלנו ולא מוכן לגלות לי איפה.
יהיה כיף הוא אומר לי.

אני יודעת.

הכי ט"ו בשבט שיש


תגובה 1:

  1. Do you understand there is a 12 word phrase you can communicate to your partner... that will induce deep feelings of love and impulsive attraction for you buried inside his heart?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, treasure and care for you with his entire heart...

    12 Words That Trigger A Man's Love Impulse

    This impulse is so built-in to a man's brain that it will drive him to work harder than ever before to love and admire you.

    Matter of fact, triggering this powerful impulse is so important to achieving the best possible relationship with your man that the second you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll instantly notice him expose his heart and soul to you in a way he's never expressed before and he will identify you as the one and only woman in the world who has ever truly appealed to him.

    השבמחק