יום רביעי, 5 בדצמבר 2018

רופ"ש

לפני כמה זמן שמתי לב שאחת הסתימות בשיניים שלי לא מרגישה שלמה.
הדחקתי את זה ככל יכולתי, עד שהתחיל להציק לי כשאכלתי והחלטתי שאני חייבת להתקשר לקבוע תור לרופא שיניים.
אין הרבה דברים שאני לא אוהבת כמו רופא שיניים, אבל אני לא ממש מיוחדת בנושא זה.

התקשרתי וקבעתי תור, ביקשתי שיהיה מהר וקיבלתי תור לראשון בבוקר.
והתור, כמו שקורה תמיד, הגיע מהר מהצפוי. בעיקר בכל הנוגע לרופאי שיניים, בכל זאת התעשתי והלכתי בגבורה ובבגרות למרפאת השיניים.

כשהגעתי למרפאת השיניים, לא היה שם אף מטופל, והדלת הפתוחה לא נתנה אפילו רגע אחד לאסוף אומץ.
טוב לפחות נגמור עם זה מהר.
הרופאה, שאותה אני לא מכירה - שוב החליפו או הוסיפו רופאת שיניים - נזפה בי שאין שום שן שבורה.
לא השן שבורה, אמרתי לה, הסתימה.
נו, הסתימה קצת התקלפה, היא אמרה, כבר הפחדת אותי.
אני הפחדתי אותך??? זאת פעם ראשונה, אמרתי.

היא הושיבה אותי על כסא העינויים והתחילה לבדוק את השן, כדרכם של רופאי שיניים דיברה עם האסיסטנטית מעל לראשי ומהשיחה הבנתי שהיא מתכונת להוציא את שאריות הסתימה הישנה ולנקות ידנית, בלי להרדים.
תרדימי.
לא, לא צריך.
כן צריך, תרדימי.
אני לא מרדימה לא צריך.
צריך, תרדימי.
לא צריך.
כן צריך.
אני אתחיל ואם תרצי ארדים אחר כך.
אני רוצה.
חכי, את תראי שלא צריך.

תראי, פעם עשו לי סתימה בלי הרדמה וזה היה סיוט, אני לא מוכנה שזה יקרה שוב.
מה זה עשו לך בלי הרדמה, קשרו אותך לכיסא?
לא, התחילו כמוך וסיימו בלי הרדמה, הייתי בת 17-18 אי אפשר לקום מהכיסא באמצע טיפול.
אה, אז עשו לך טראומה כשהיית ילדה. טוב , היום יהיה אחרת, את תראי.

המשיכה וניקתה, אמרה שהיא עושה את זה כדי לנסות להימנע מטיפול שורש, כי הרופא שיניים הישן, כנראה עשה סתימה בלי שניקה מספיק טוב והייתה עששת מתחת לסתימה.
אחר כך החליטה לשים לי סתימה זמנית, לראות, אם יכאב לי ללעוס עם הסתימה הזמנית, לא יהיה מנוס מטיפול שורש, אם לא יכאב, אפשר יהיה לעשות סתימה רגילה.
ניסיתי להגיד לה שצריך שהסתימה הזמנית וגם הקבועה אחר כך צריכות להיות מהודקות היטב ולהיזהר מיצירת בועות אויר, כי אני צוללת וסתימות יכולות להיות בעייתיות בשינויי לחצים מתחת למים
הרופאה והאסיסטנטית נזפו בי קשות שאני מדברת תוך כדי נסיון לחטא את השן לפני הסתימה והורסת הכל ולמה לא אמרתי הכל קודם?
כי לא נתת לי הזדמנות לדבר!

בסיום, קבענו תאריך להחלפת הסתימה לסתימה קבועה או לטיפול שורש אם, כאמור, יכאב.
נמלטתי  משם, די אסירת תודה שנחסכה ממנה תחושת ההרדמה המעצבנת.

מה שכן, אין מצב לטיפול שורש.
לא עשיתי ואני ממש לא מעוניינת להתחיל לעשות. לפחות בינתיים השן הסוררת משתפת איתי פעולה.

ולסיום, על פי דרישת הקהל ועל מנת להמתיק את הטעם.
מוריץ בתנוחה החביבה עליו, ישן על הכתף שלי.

הדוגמנית מדגמנת צווארון למניעת גירוד העין הפגועה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה